Fazan

Nu mă refer la pasăre, zic de jocul ăla pe care îl jucam când eram mici. Vă mai amintiți?

Azi povesteam pe facebook cu o prietenă mai micuță (are 10 ani) care voia să ne jucăm ceva. La început mă punea să zic nume de băieți și fete care încep cu o anumită literă… dar m-am plictisit repede, așa că m-am tot gândit ce altceva mai interesant să-i propun. Și mi-am amintit de unul dintre jocurile copilăriei mele… fazan. Nu mă așteptam să știe ce-i ăla, jocul e de pe vremea mea, mă gândem eu. Dar uite că a știut. Se pare că jocul ăsta încă este folosit de copii, ceea ce poate doar să mă bucure.

Pentru cei care nu mai știu, e nevoie de cel puțin doi parteneri. Unul dintre ei zice un cuvânt, iar celălalt trebuie să formeze un nou cuvânt cu ultimele 2 litere din cuvântul precedent, și tot așa până când din combinația acelor litere nu se mai poate forma nici un cuvânt, de exemplu combinația ”nt”.

Eu zic că e un joc foarte benefic deoarece este și distractiv, dar îți pune la contribuție și mintea pentru că trebuie să te gândești la un cuvânt care să înceapă cu literele respective, dar trebuie să găsești și combinația care să-l blocheze pe celălalt. Astfel, copiii (și nu numai), pe lângă faptul că trebuie să fie atenți, își dezvoltă și vocabularul, învățând cuvintele folosite de celălalt, dar și căutând cuvintele potrivite pe care să le folosească.

Voi v-ați mai jucat fazan în ultimul timp? Ce alte jocuri îmi mai recomandați să mă joc cu o fetiță de 10 ani (sunt puțin în pană de idei)?

18 gânduri despre &8222;Fazan&8221;

  1. Bună idee, Alisa. Eu țin minte că la acele cuvinte care se terminau cu „ea”, îl găseam pe cel care se numea „eastmancolor”. Din cinematografie preluat, că eram mare fan. Există și altul?

Lasă un răspuns

