Ce este SEO?

De când am intrat în lumea asta a bloggerilor, aud tot mai des de cuvinte cum ar fi SEO. La început n-am știut ce înseamnă, dar citind diferite articole de pe internet am început să înțeleg. În articolul ăsta vreau să vă prezint cam ce am înțeles eu că reprezintă cuvântul și cum se face acest proces.

Ce reprezintă SEO defapt? Este o prescurtare care vine de la Search Engine Optimization, în română putând fi tradus ca Optimizare pentru motoarele de căutare.

Cel mai folosit motor de căutare este Google-ul, de aceea mi se pare normal ca atunci când se face optimizarea să fie luate în calcul criteriile folosite de acesta. Scopul optimizării este ca articolul să ajungă cât mai sus în căutări.

Din câte am înțeles, tehnicile de promovare se împart în albe, negre și gri. Desigur, cele albe reprezintă tehnici ”legale”; acestea se bazează pe respectarea politicilor motoarelor de căutare și îi ajută pe utilizatori să găsească cele mai relevante rezultate ale căutării lor. Tehnicile negre, din contră, se bazează pe derutarea motoarelor de căutare și impunerea unor articole care nu sunt relevante din punct de vedere al căutării. Mai sunt tehnicile gri, care reprezintă un amestec de alb si negru, deci de bine și rău. Tehnicile negre și gri nu sunt recomandate să fie folosite, deoarece pe termen lung site-ul poate fi penalizat.

Seo se folosește în special pentru blogurile, site-urile sau forumurile de nișă. La un blog generalist/personal cum e al meu nu prea ai ce să optimizezi și nici nu prea ai de ce să faci acest lucru. Optimizarea se bazează pe cuvinte cheie specifice întregului blog. De exemplu dacă ai un blog despre mașini, accentuezi anumite cuvinte cheie care au legatură cu această temă și pe care oamenii le caută des.

Acesta se poate face prin mai multe tehnici pe care nu le stiu eu momentan, dar pe care cu siguranță le voi învăța dacă o să am nevoie de ele. Mi se pare fascinant câte lucruri noi am învățat de când mi-am făcut primul blog și până acum și cât de multe mai am de învățat de acum în colo, și nu-mi pare deloc rău că m-am apucat de scris pe blog.

Lasă un răspuns

