Alegeri

În viață trebuie să facem diferite alegeri. Alegerea a ceva presupune renunțarea la altceva. Aceste alegeri le facem zilnic, în fiecare secundă a vieții noastre. De exemplu, alegem să continuăm o activitate sau să renunțăm la ea, să ne apucăm de un anumit lucru, să credem în ceva, etc. În economie asta definim prin costul de oportunitate, cantitatea la care se renunță în schimbul alegerii făcute.

Viața este suma alegerilor pe care le facem zi de zi. Dacă nu ne place viața noastră înseamnă că în trecut am făcut alegeri greșite; dacă vrem ca ceva să se schimbe trebuie să avem grijă ca pe viitor să facem alegeri corecte.

Nu tot ceea ce ni se întâmplă nouă ține de noi, dar e bine să controlăm măcar ceea ce poate fi controlat și să nu regretăm nimic din ceea ce facem. De exemplu, eu acum aleg să-mi folosesc 15 minute din timpul meu prețios pentru a scrie acest articol. În timpul acesta aș putea face un exercițiu la matematică, totuși eu aleg să scriu. Dacă mâine nu o să știu la test o să fiu tentată să dau vina pe faptul că mi-am pierdut timpul în loc să învăț, dar nu este corect. Eu acum am ales să-mi folosesc timpul în acest scop și îmi asum consecințele faptelor mele.

Alegerile astea țin de fiecare dintre noi în parte. Poate o alegere este corectă pentru cineva, dar greșită privind dintr-un alt punct de vedere. De aceea pot spune că alegerile sunt relative, la fel ca multe alte lucruri printre care și lumea în care trăim.

Sfatul meu pentru voi e să nu regretați niciodată alegerile pe care le-ați făcut deoarece la un anumit moment acestea păreau a fi cele mai bune pe care le-ați fi putut lua, chiar dacă acum, privind în retrospectivă, vă dați seama că v-ați înșelat.

Lasă un răspuns

