Dependenți de facebook

Mare parte din noi suntem dependenți de facebook. De ce nu recunoaștem? Multă vreme și eu am negat, dar mi-am dat seama că e adevărat, că facebook-ul face acum parte din viața mea, că nu aș putea renunța la el așa ușor.

Dar până la urmă e doar o rețea de socializare. Cum poate ea să-mi facă asta? Păi e simplu. Nu rețeaua în sine e de vină, ci faptul că acolo găsim pe totată lumea, toate cunoștințele, toți prietenii noștrii sunt acolo. De multe ori ne e mai ușor să comunicăm cu ei acolo decât în viața reală.

Și am observat că lucrul acesta a scăpat de sub control în cazul meu. Că socializez mai mult pe net decât în viața reală, că activități care înainte îmi provocau plăcere acum mă plictisesc, că toată ziua doar stau în pat cu laptopul în față. Și cred că mulți dintre voi faceți la fel, dar puțini aveți curajul să recunoașteți. Pe cei care chiar nu au problema asta vreau să-i felicit.

Încercând să găsesc o soluție la problema mea, azi dimineață mi-a trecut prin cap ideea de a renunța la facebook pentru o zi, așa ca un experiment, pentru că mai mult de o zi nu cred că aș rezista, și să văd cum reacționez. Mai exact ce fac în timpul acela, dacă mi-e greu, dacă îi simt lipsa, dacă o să fiu tentată să cedez. Până acum lucrurile merg destul de bine, deși peste tot dau de linkuri care duc spre facebook, iar o dată am apăsat pe unul… dar am reușit să închid pagina înaine să se deschidă bine.

Vă sfătuiesc și pe voi să faceți același lucru, să încercați acest experiment pentru a vedea cât de dependenți sunteți de această rețea de socializare. Nu trebuie neapărat să faceți cum am făcut eu, să scrieți pe bloguri sau să postați pe twitter, faceți-o pentru voi. Deși dacă o să faceți acest lucru vă îndemn să postați pe twitter cu tagline-ul #ziuafarafacebook , așa cum am făcut și eu.

O zi minunată fără Facebook vă doresc 😉

 

2 gânduri despre &8222;Dependenți de facebook&8221;

Lasă un răspuns

