Cererea și oferta locurilor de muncă

BestJobsDe câțiva ani ne confruntăm cu o criză a locurilor de muncă, generată de criza financiară în care se află țara noastră (și nu numai). Fiecare om își dorește să aibă un loc de muncă bine plătit, și dacă s-ar putea să piardă vremea ar fi perfect (vise, taică, vise…). În timp ce unii visează la locul de muncă perfect, alții își doresc doar să aibă un loc de muncă, indiferent de ce trebuie să facă și de cum este plătit.

În Mediaș (orașul în care locuiesc și în care cunosc situația cel mai bine), în ultimii, să zicem, 2-3 ani oferta locurilor de muncă este extrem de redusă, chiar inexistentă în anumite perioade, în timp ce cererea de muncă este destul de mare, și este în creștere.

Eu deocamdată nu îmi fac griji legate de un job stabil, deoarece încă nu am terminat liceul, iar din toamnă voi merge la facultate, deci încă nu se pune problema să mă angajez. Totuși, îmi place să mă informez cu privire la situația existentă în țară.

Căutând locuri de muncă în București am observat că aici oferta este de peste 3.000 de locuri de muncă la ora actuală. Aici oferta este cea mai mare din țară, ceea ce mi se pare și normal pentru că totuși vorbim de capitala țării… cea mai mare concentrare a populației este aici. În orașele mai mici ale țării, locurile de muncă sunt mult mai scăzute, astfel site-ul Bestjobs ne indică faptul că locurile de muncă din Tulcea sunt în număr de 73, iar locurile de muncă din Petroșani în 2014 (anul acesta, despre care vorbim) sunt în număr de doar 51.

Eu consider că situația din România este destul de gravă deoarece sunt foarte mulți șomeri care nu își găsesc un loc de muncă conform calificării pe care o au, și mulți dintre ei sunt obligați de circumstanțe să apeleze la reconversie profesională, ceea ce nu e tocmai ușor pentru o persoană trecută de prima tinerețe.

Lasă un răspuns

